fbpx

Skip links

Deli

Davčno potrjevanje računov na avtomatskih plačilnih blagajnah

Davčno potrjevanje računov na avtomatskih plačilnih blagajnah in parkomatih bo za lastnike ob površno zastavljeni programski opremi, čez tri leta postalo velik strošek. Do 31. 12. 2022 mora namreč po zakonu izdani račun vsebovati le enostaven zapis ZOI, račun pa mora oskrbnik blagajne nato v davčno potrjevanje poslati v naslednjih 10 dneh. Račune se do takrat lahko potrjuje v OFFLINE načinu. Z nastopom nove zakonodaje pa bo morala blagajna račune potrditi preden jih natisne, torej v ONLINE načinu:

Niz znakov iz podatkov se generira z openSSL, podpisan je z RSA SHA256 algoritmom, kasneje pa uporabimo MD5 zgoščevalno funkcijo. Vse skupaj vrne 32 znakov dolg niz v »HEX« zapisu, oziroma ZOI. ZOI nato avtomatično pošljemo na FURS strežnik, ki vrne niz EOR. Na računu mora biti tudi QR koda, v kateri je prav tako zapisan ZOI.

Vendar pozor! Tudi vsako ONLINE davčno potrjevanje računov ni pravo in večina današnjih avtomatov postopka ne opravi po predvidenem načinu nove zakonodaje, ki stopa v veljavo s 1. 1. 2023. Za generiranje ZOI potrebujemo precej računsko zahtevnih operacij in podpisovanja z namenskim certifikatom. Procesor na klasičnem parkomatu tako zahtevnih informacij ni zmožen izpeljati.

Davčno potrjevanje računov konkurenčni avtomati ne izvajajo v ONLINE načinu

Vsi parkomati in avtomatske plačilne blagajne podjetja Palisada sistemi d.o.o. so dovolj zmogljivi, da račune že zdaj davčno potrjujejo v zahtevanem ONLINE načinu. To pomeni, da po 31.12.2022 ne bodo potrebne spremembe programske ali strojne opreme. S tega naslova uporabniki naših storitev ne bodo imeli nobenih dodatnih finančnih stroškov.

Konkurenčni avtomati trenutno ne potrjujejo v ONLINE načinu, ali pa vsaj ne pravilno, kar pomeni, da jih bodo naročniki morali nadgraditi. Stroški zaenkrat niso znani, po podatkih časopisne hiše Dnevnik pa bi nadgradnja samo enega parkomata stala od štiri do pet tisoč evrov. V Ljubljani, kjer bi morali nadgraditi vse parkomate, bi jih to stalo od 1,9 do 2,4 milijona evrov.

Celoten dokument s tehničnim pojasnilom: Prenos PDF

Return to top of page